Rapport från STAF:s årsmöte 2012

STAF´s årsmöte 2012 hölls i Malmö den 17-18 mars.

Rapport från STAF:s årsmöte:Bild från årsmötet

”Vi var 8 st tappra som samlades i IFL:s lokaler i Malmö på lördagskvällen den 17:e mars. Annika och Roland var värdar och hade fixat vin, snittar och läsk. Under lättsamt umgänge under ett par timmar så åt vi och drack av det som serverades. Efter en kort diskussion om vilken restaurang vi skulle gå på och inta vår middag som STAF skulle bjuda på så enades vi om ”Mrs Saigon” som låg ett par hundra meter från nIFL:s lokaler. Den är med i ”White Guide” och hade fått bra omdöme där. Det visade sig att det stämde. Alla bokade en avsmakningsmeny med förrätt, varmrätt och efterrätt. Kvällen blev mycket trevlig tack vare gott sällskap, god mat och trevlig personal. Dit återvänder vi gärna igen. Alla strosade därefter hem till sina natthärbärgen och troppade av allt eftersom, vid respektive hotell. Värdparet tog en kvällspromenad hem till sina kvarter i Malmö.

På söndagen träffades vi i IFL:s lokaler för årsmötesförhandlingar. Faktiskt var det så att alla var där före 11.00. Imponerande, tycker jag. Efter en dag med livliga, konstruktiva diskussioner utifrån en diger dagordning så avslutade vi mötet vid 15-tiden. Vi hade under mötet konstaterat att läget för STAF är bättre än på länge. Ekonomin är i balans, medlemsantalet har ökat och TA är på frammarch i Europa och flera forskningsrapporter framhåller TA:s förtjänster både som psykoterapimetod och pedagogisk självhjälpsmetod. Ett stort tack, och grattis till Roland Johnsson för hans forskning när det gäller TA-terapi. Vi tackade styrelsen för ett gott jobb under det gångna året och vi tackade den avgående ordföranden Cecilia Dahlbäck för ett gott genomfört arbete under drygt två år. Nöjda och trötta sa vi adjö och på återseende till varandra. Ett stort tack till Annika Björk och Roland Johnsson för ett bra ordnat arrangemang och årsmöte.”

Ulf Hedqvist